Afacerea cea mai tare din parcare: reconditionarea parbrizelor ciobite sau fisurate

Atunci cand o piatra loveste geamul unei masini lasa in urma o ciobitura sau o fisura care afecteaza estetica si chiar functionalitatea parbrizului. Solutia cea mai recomandata in acest caz nu este inlocuirea – asa cum ar fi fost de asteptat – ci reconditionarea. Serviciul acesta este mobil (se face acolo unde se afla masina, in parcare) si consta in introducerea in fisura/ciobitura a unei rasini speciale, care nu se usuca la contactul cu aerul, dar care se solidifica rapid daca este expusa la raze ultraviolete. Aceasta rasina are caracteristici optice asemanatoare cu cele ale sticlei, astfel incat defectul parbrizului devine aproape invizibil. Ca echipamente de lucru se folosesc o pompa speciala si o lampa cu ultraviolete.
Reconditionarea aceasta nu dureaza mai mult de 15 minute (daca vremea este calda si insorita) si prezinta avantajul ca masina nu este imobilizata in service, asa cum se intampla daca parbrizul se inlocuieste. Si, bineinteles, costurile sunt mult mai reduse. Afacerea poate fi desfasurata ca o a doua ocupatie, tinand cont de faptul ca aici ziua de munca dureaza doua-trei ore, iar profitul nu este deloc neglijabil: in medie anual.

Start cu 5.000 $
Brasoveanul Catalin Iosub a aflat de aceasta oportunitate dintr-un numar mai vechi al revistei „Idei de Afaceri” (12/1995), iar in primavara anului urmator a si pus-o in aplicare. „Imi doream foarte mult o activitate de tip scoala: simpla, dar care sa te invete cum sa lucrezi cu oamenii si cum sa te descurci in mediul de afaceri. Reconditionarea parbrizelor mi s-a parut ideala din acest punct de vedere”, povesteste el.
Ca urmare, a cumparat cu 5.000 $ o trusa moderna, de productie americana, speciala pentru acest gen de activitate si s-a apucat de treaba. „Initial, am reconditionat un parbriz mai vechi, fara prea mare importanta. Trusa de lucru are inclus intre accesorii un dispozitiv profesionist de spargere a geamurilor de la masini, asa ca am tot testat operatia pe parbrizul acela vechi pana cand am dobandit experienta si am avut curajul sa incep sa lucrez cu clienti.”
Inceputul nu a fost chiar usor, deoarece Catalin Iosub a trebuit sa se confrunte cu neincrederea oamenilor fata de acest tip de activitate. „Lipsa concurentei a fost o dificultate pentru mine, pentru ca a trebuit sa deschid piata, sa obisnuiesc lumea cu ideea ca un parbriz se poate repara”, isi aminteste dl. Iosub. „Cand aveam o comanda, mergeam la domiciliul clientului si efectuam operatia de reconditionare in fata blocului. Astfel, se adunau in jurul meu o multime de curiosi carora le imparteam fluturasi cu numele firmei si numarul de telefon unde ma puteau gasi in cazul in care aveau probleme cu parbrizele. Asa am atras foarte multi clienti.”

60-70% din masini au probleme cu parbrizul
Pana sa intre in posesia trusei tehnice pentru reconditionarea parbrizelor, Catalin Iosub a stabilit o lista de potentiali clienti. „In general, societatile care au parcuri auto mari sunt interesate de repararea parbrizelor – companiile de taxi, de transport intern sau international, de transport in comun, de depanari auto, cele care inchiriaza masini, cele care fac diverse livrari la domiciliu, serviciile de pompieri, de salvare sau de politie”, precizeaza dl. Iosub. „Asta nu inseamna, insa, ca persoanele fizice nu apeleaza la serviciile noastre. Dimpotriva.”
Din cercetarea de piata pe care a facut-o cu putin inainte de a demara afacerea, a observat ca 60-70% dintre autovehiculele existente in Brasov aveau probleme cu parbrizele. Dupa calculele sale, activitatea de reconditionare era rentabila daca reusea sa remedieze cel putin 5% din defectele geamurilor de la masini. Ca urmare, a intrat in afacere, iar optiunea s-a dovedit a fi buna.
Intentia sa a fost sa acopere 50% din piata masinilor cu geamuri ciobite sau fisurate din Brasov. „Din pacate, nu am reusit acest lucru, desi la inceput eram unica firma de acest gen din oras”, explica Catalin Iosub. „Motivul a fost lipsa de timp. Reconditionarea de parbrize este o activitate pentru una sau cel mult doua persoane, iar timpul disponibil nu este de ajuns pentru a acoperi 50% din piata.”

Ce contine trusa pentru repararea parbrizelor
„Mie mi-a fost foarte greu sa strang banii necesari pentru achizitionarea unei truse americane si cred ca multi intreprinzatori s-au aflat in situatia mea”, povesteste Catalin Iosub. „Asa am decis sa fac un echipament asemanator cu cel adus din America pentru cine doreste sa inceapa o activitate de reconditionare a parbrizelor, dar nu are 5.000 $. M-am chinuit aproape un an si jumatate, dar pana la urma am reusit. Am importat toate componentele trusei – inclusiv rasina aceea speciala – si le-am asamblat la un pret mult mai redus, de cca 1.000 $.”

(sursa Revista Omului de Afaceri)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: