Comercializarea de ceaiuri medicinale

Aproape ca nu este farmacie care sa nu ofere o gama importanta de produse naturiste. Intr-o vreme, pana aproape de sfarsitul anilor ’90, majoritatea erau din import, dar marele lor inconvenient era ca se vindeau la un pret foart e piperat. Pe de alta parte, nu exista o constanta in aducerea acestui tip de produse. Astfel, exista posibilitatea sa constati, in calitate de cumparator, ca te afli in imposibilitatea de a urma un tratament complet, pe durata mai multor saptamani, si asta tocmai pentru ca farmaciile nu importau respectivul produs tinand cont de cererea de pe piata, ci dupa ureche.

In ultimii ani insa, firmele romanesti au intuit ca aceasta industrie a prelucrarii plantelor cu efect tamaduitor si nutritionist, a distribuirii si promovarii lor ar putea reprezenta o afacere deosebit de profitabila. Cu alte cuvinte, ca medicina traditionala romaneasca poate fi un bun punct de plecare.

Asa au ajuns unele firmele romanesti la concluzia ca multe dintre ceaiurile facute din plante medicinale autohtone pot inlocui produsele farmaceutice de acelasi tip aduse din import. Avantajul lor consta in faptul ca nu au costuri foarte mari de productie, distributie si promovare. Si un alt motiv pentru a porni o astfel de afacere o reprezinta materia prima care se gaseste din belsug si se obtine relativ usor (menta, sunatoarea sau teiul, spre exemplu). Pe de alta parte, increderea romanilor in astfel de produse este ridicata si, in majoritatea cazurilor, mostenita din familie.

Pentru ca afacerea cu ceaiuri naturiste sa functioneze, mai aveti nevoie sa puneti la punct cateva amanunte, cum ar fi depasirea obstacolelor birocratice, promovarea eficienta sau castigarea increderii clientilor.

Informatii pe scurt
Ideea: Productia si comercializarea de ceaiuri naturiste autohtone.
Capital initial: 30.000 de euro.

Cifra de afaceri: In primul an de activitate se estimeaza atingerea unei cifre de afaceri de 50.000 de euro, iar in al doilea – de 150.000 de euro (in cazul unei firme care foloseste doar materii prime autohtone si se adreseaza exclusiv pietei romanesti).

Profit brut: 20.000 de euro, in primul an, iar in al doilea profitul va fi in functie de investitiile facute.
Situatia pietei: Piata este intr-o continua si constanta expansiune. Tot mai multi inteleg ca una dintre cele mai simple si mai putin costisitoare modalitati de a combate anumite afectiuni o reprezinta consumarea unor ceaiuri facute din plante cu proprietati tamaduitoare.
Sanse de reusita: Foarte mari, deoarece putine firme existente pe piata sunt cu adevarat profesioniste. 70% din femei consuma ceaiuri din plante medicinale.

Aproape orice roman a consumat ceaiuri, cel putin o data, nu doar din simpla placere, ci sub pretextul ca doreste sa slabeasca sau sa reduca nivelul colesterolului, pe cel al glicemiei etc. Un studiu realizat in cursul anului trecut de catre compania Dedalus a adus in prim plan cateva aspecte remarcabile: astfel, datele statistice indica faptul ca, intr-o luna, peste 70% din persoanele adulte din mediul urban consuma cel putin un tip de ceai. Dintre acestia, ponderea cea mai mare este a persoanelor de peste 40 de ani. Venitul si educatia nu influenteaza aproape deloc cantitatea de ceai consumata, cu alte cuvinte orice persoana cu varsta intre 18 si 65 de ani (esantionul pe care s-a facut acest sondaj) trebuie privita ca un posibil consumator.

Conform aceluiasi studiu, ceaiul din plante medicinale este de departe cel mai utilizat tip de ceai. Peste 60% dintre persoanele adulte din mediul urban au declarat ca l-au consumat in ultima luna. Consumul de ceaiuri din plante medicinale creste cu varsta: de la 43.6% pentru persoanele cu varsta intre 18 si 24 de ani, pana la 73.3% pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 55 si 65 de ani.

Interesant este si un alt aspect. Femeile consuma intr-o proportie mult mai mare astfel de produse – 70%, fata de barbati care consuma in proportie de 50% ceaiuri cu efect nutritionist. Tot ca o curiozitate, trebuie mentionat faptul ca persoanele cu venituri mici (69%) si pensionarii (75%) sunt categoriile cele mai inclinate sa consume ceaiuri din plante medicinale. Pe de alta parte, sanatatea, in general, si tratarea problemelor de sanatate sunt motivele principale pentru care consumatorii utilizeaza ceaiurile cu efect nutritionist sau tamaduitor.

Ce trebuie sa deducem din aceste date statistice? O concluzie foarte simpla: exista un mare potential de dezvoltare a pietei ceaiurilor cunoscute sub denumirea generica de naturiste. Este adevarat ca in acest moment nu sunt foarte multi jucatori, iar o parte dintre acestia actioneaza haotic; spre exemplu unii dintre ei se axeaza doar pe obtinerea unei calitati excelente a produsului, uitand sa-l promoveze corespunzator, altii fac rabat de la calitate in incercarea de a obtine un profit rapid, mai sunt o serie de producatori care nu inteleg ca pentru a vinde un produs trebuie sa-l faci atractiv in ochii cumparatorului etc.

(sursa Revista Omului de Afaceri)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: