Standuri pentru expunerea produselor la targuri si expozitii

Unii astfel de stand este pur si simplu o masuta de prezentare. Indiferent de forma sau de dimensiunile sale, el este alcatuit din doua placi termoformate, dintr-un material special, cu o grosime de 4 mm, patru tuburi din PVC, doua tuburi de aluminiu si o placa frontala, cu o grosime de 5 mm. Toate aceste componente pot fi introduse intr-o geanta practica, neagra, din nailon, pentru a fi transportate mai usor. Standul este livrat clientilor impreuna cu instructiuni de asamblare, astfel ca acestia nu au nevoie de o pregatire speciala pentru montarea sau demontarea lui. Aceste operatii se pot face foarte repede, in cel mult 5 minute. Standul poate fi decorat rapid cu afise autocolante, personalizate, astfel incat, fiind vizibil de la distanta, el nu numai expune, ci si promoveaza produsul.

Un intreprinzator face bani frumosi cu promo-standurile
Ioan Moldovan a vazut pentru prima data promo-standuri demontabile la o expozitie in Italia. „In perioada aceea, eram unic importator pe tara la o anumita gama de cosmetice si m-am gandit ca astfel de standuri de prezentare sunt exact ceea ce imi trebuie. Ca urmare, am cumparat 10 bucati.”
Cosmeticele s-au vandut, intr-adevar, foarte bine dupa aplicarea acestei strategii de marketing, dar un succes la fel de mare l-au avut si standurile in sine. „Multi clienti erau foarte interesati de modalitatea de expunere a produselor, adica de aceste mese de prezentare, asa ca m-am decis sa la comercializez in Romania, convins fiind ca vor avea succes”, afirma tanarul intreprinzator. Si aceasta idee s-a dovedit extraordinara.
Primii clienti au aparut in toamna anului 1998, dupa ce Ioan Moldovan a prezentat promo-standurile la targul Indagra, din Bucuresti. Ulterior, fiecare participare la cate o expozitie importanta i-a adus alti clienti, din domenii diverse. In general, firmele producatoare de alimente, marile companii de telefonie mobila si bancile sunt interesate sa-si promoveze produsele prin intermediul standurilor demontabile. Desi cercul clientilor este restrans din punctul de vedere al domenilor de activitate, multitudinea de produse noi care apar in mod regulat pe piata din Romania reprezinta un avantaj pentru firma lui Ioan Moldovan.

Cum se executa o comanda
„Clientul afla de mine, ma contacteaza de obicei la telefon si solicita o oferta de produse”, explica Ioan Moldovan. „Dupa ce primeste prin fax prezentarea gamei de promo-standuri pe care le comercializam, isi alege modelul pe care il doreste, imi trimite o comanda scrisa, apoi eu ma apuc de treaba.”
Livrarea standurilor demontabile difera de la caz la caz, in functie de modelul si de numarul de bucati solicitate. In general, se lucreaza cu stocuri mici, asadar clientul poate primi comanda si imediat. Daca este vorba de o cerere mai mare sau mai deosebita din punct de vedere al formelor si al dimensiunilor, productia dureaza aproximativ trei saptamani. De obicei, promo-standurile se croiesc dupa niste reguli bine puse la punct, dar la o cantitate foarte mare – de exemplu, 100 de bucati – se poate modifica tiparul, asa cum doreste clientul respectiv.

Ioan Moldovan considera ca „pentru a reusi in afacerea cu standuri demontabile, trebuie sa te ocupi exclusiv de aceasta activitate. Pana la definitivarea produsului pentru vanzare alergi foarte mult, mai ales in cazul in care colaborezi cu diferite firme pentru executarea operatiunilor de croire a promo-standului. Clientii sunt foarte pretentiosi, doresc sa vada produsul in diferite stadii de executie, se razgandesc pe parcurs, vor o alta varianta. Important este sa stii sa-i multumesti pana la urma, pentru ca de asta depinde in mare parte succesul afacerii”.
Mare parte a comenzilor se inregistreaza primavara si toamna, deoarece intreprinzatorii se pregatesc sa-si lanseze produsele pe timpul verii si in perioada Sarbatorilor de iarna. In functie de necesitatile fiecarui client in parte, solicitarile de promo-standuri pot ajunge si la 300 de bucati.

Modalitati de promovare
Calitatea standurilor oferite este cea mai sigura metoda pentru formarea unei clientele stabile. Ioan Moldovan foloseste numai materie prima din strainatate, cu scopul de a obtine o pozitie buna pe piata, inaintea concurentilor sai. „Daca nu respecti calitatea, nu esti competitiv si atunci pierzi”, este el de parere.
De asemenea, talentul, indemanarea, imaginatia sunt insusiri esentiale pentru a produce forme noi, cu un design deosebit, care atrag atentia potentialilor beneficiari. Chiar daca promo-standul vandut nu este personalizat, se pot inscriptiona intr-un colt numele si numarul de telefon al firmei. Este o sansa in plus ca cei interesati de astfel de produse sa va contacteze.
O alta strategie in promovarea acestor produse consta in participarea la targuri si expozitii. Cu aceste ocazii, Ioan Moldovan inmaneaza pliante tuturor participantilor, iar acestia, in momentul in care lanseaza un produs pe piata, isi aduc aminte de oferta sa si il contacteaza.

Cum se poate dezvolta afacerea
„Imi place sa risc, sa merg mai departe, nu ma dau batut asa de usor”, enunta Ioan Moldovan principiul dupa care isi conduce afacerea. Astfel, dupa ce a inceput cu importul de promo-standuri, a trecut la producerea acestora, apoi a diversificat oferta cu fabricarea de display-uri – ansamble de doua sau mai multe rafturi aranjate intr-o forma atragatoare. „Promo-standul reprezinta prima faza, de prezentare a produsului, de testare a pietei pe care acesta va fi lansat. Display-ul reprezinta cea de-a doua faza, in care un produs deja cunoscut este pus in evidenta fata de altele asemanatoare. I s-a facut deja o prezentare la public, o campanie puternica de reclama, iar acum trebuie adus din nou in atentia consumatorilor. Pentru asta exista display-ul personalizat.”
Cosmetice, alimente, carduri, tigari, telefoane celulare si accesorii pentru telefonia mobila, iata numai cateva dintre produsele care sunt evidentiate cu ajutorul unui display. Procesul de confectionare si de comercializare a display-urilor este mai dificil decat in cazul standurilor demontabile. Daca la promo-standuri exista forme si dimensiuni fixe, la display-uri se executa un model dupa gustul si necesitatile fiecarui client in parte.

(sursa Revista Omului de Afaceri)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: