SUA: Angajatorii nu recruteaza disponibilizati

“Angajatorii fac oferte celor care au deja un loc de munca, considerand ca acestia sunt cei mai buni profesionisti, din moment ce si-au pastrat job-ul in conditii de restriste economica“, spune Ryan Ross, managing partner al companiei de executive search Kaye/Bassman International Corp, citat de WSJ.

Aceasta tactica de recrutare este aplicata atat pentru posturile fara experienta, cat si pentru cele de management. Charlie Wilgus, managing partner al firmei de executive search Lucas Group sustine ca un client din sectorul manufacturier a refuzat angajarea unui fost presedinte de divizie la o companie care a decis sa elimine linia de business. “Clientul nu vrea sa angajeze personal care a fost disponibilizat”, afirma Wilgus, citat de WSJ.

Chiar daca angajatorii nu intampina probleme financiare majore, pretentiile salariale in crestere determina companiile sa tina cont si de piata de forta de munca disponibilizata, mai docila si mai ieftina in aceasta perioada. “Cu toate acestea, costul de recrutare al unui angajat disponibilizat compenseaza salariul mai mic ce urmeaza sa i se ofere. Asadar, companiile prefera sa isi mentina vechii angajati”, spune Tim Donohue, senior account manager al companiei Infinity Consulting Solutions.

De exemplu, o companie din domeniul farma a scos la concurs zece posturi de consultanti si manageri de proiect, insa managerul companiei nici nu vrea sa auda despre candidati disponibilizati. “ Cei care si-au pastrat locul de munca au know-how si rezista pe o piata extrem de competitiva”, sustine managerul.

O alta companie, cu 145 de angajati, isi cauta potentialii nou veniti in cadrul conferintelor, al prezentarilor sau al asociatiilor profesionale. “Abordam speaker-ii de la conferinte si incercam sa aflam daca sunt multumiti la actualul loc de munca si daca vor sa ramana pe perioada nedeterminata in acea firma”, spune CEO-ul companiei angajatoare.

Precizia si rapiditatea cu care poti evalua un candidat pe pozitia pe care deja lucreaza face ca recrutarea tintita sa fie eficienta financiar. Kristy Robinson, vice-presedinte al unei companii de recrutare sustine ca in cazul unui client din domeniul farma, postarea unui anunt de angajare a atras cu 80% mai multe CV-uri decat anul trecut.

“Insa multi candidati erau necalificati sau, dimpotriva, supracalificati. Tintind catre persoane care sunt deja angajate, evaluarea si compatibilitatea persoanei cu postul este mult mai usor de stabilit. Recruiterii petrec mai putin timp cu un proiect, iar compania economiseste bani”, sustine ea.

Robinson are un proiect de angajare a 100 de persoane in logistica, vanzari si finante. Metoda de recrutare: abordarea prin retele de cunostinte si prin referinte a celor care au deja un loc de munca.

(sursa http://www.wall-street.ro)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: