Beneficiile – cele mai eficiente argumente pentru vanzarea unui produs sau serviciu…

Argumentele sunt poate cel mai important punct al prezentarii unui produs sau serviciu. Pentru a le scoate in evidenta aveti nevoie de documentare. Daca le puneti bine in valoare, clientul va cumpara. Stiti deja ca un client cumpara daca este convins cu argumente puternice de utilitatea bunului sau serviciului pe care i-l oferiti. Cele mai importante argumente in vanzari sunt beneficiile pe care le va obtine viitorul client.

5 beneficii pe care le urmaresc clientii dvs.:

1. Obtinerea avantajelor financiare
Fiecare dintre dvs., in momentul in care doreste sa vanda ceva, are in vedere mai multe aspecte legate de partea financiara:
– pretul (tineti cont de faptul ca un pret mic nu va duce nicaieri daca clientul nu are incredere si il poate speria pe potentialul client);
– conditiile de plata (bunul sau serviciul poate fi achitat in rate, leasing, lei, valuta etc.);
– ce este oferit in plus, complementar produsului sau serviciului de baza (cadouri, garantie, livrare gratuita…);
– cheltuielile pe care clientul le elimina prin achizitionarea acestui produs sau serviciu (costurile de intretinere ale vechiului produs folosit…).

2. Performantele produsului
Pentru o imbogatire continua a performantelor, produsul dvs. trebuie sa asigure:
– castig de timp;
– cresterea productivitatii muncii;
– sporirea controlului asupra activitatii intreprinse;
– economie de bani;
– cresterea nivelului de pregatire.

3. Asigurarea garantiei si a service-ului – cel mai important beneficiu in vanzari
Puneti accentul pe serviciile post-vanzare, clientul trebuie sa fie sigur ca dupa ce-i vindeti ceva nu dispareti pur si simplu. Scoateti in evidenta relatia pe termen lung. Clientul trebuie sa stie ca-i veti fi alaturi in rezolvarea problemelor pe care le va intampina in utilizarea noului produs sau serviciu.

Printre aspectele cele mai importante pe care trebuie sa le evidentiati, se regasesc:
– garantia oferita (in ce consta?);
– asistenta profesionala, consultanta post-vanzare;
– calitatea produsului;
– securitatea in folosire.

4. Produsul achizitionat = economie de timp si bani
In momentul in care facem o noua achizitie, dorim sa ne facem viata mai usoara, sa ne usuram munca. Clientii dvs. urmaresc la produsul pe care il oferiti :
– sa le simplifice activitatea (un simplu calculator ne ajuta sa facem o impartire mult mai repede decat pe hartie);
– pe cat posibil, sa fie invatat usor modul de utilizare;
– sa fie usor de utilizat.

5. Recunoasterea
Recunoasterea pe care si-o doreste oricine cand cumpara un produs are un dublu sens:
– clientul doreste sa fie recunoscut de catre firma de la care a cumparat si sa fie tratat cu respect;
– clientul doreste sa fie recunoscut de catre alte persoane sau alte firme, deoarece a achizitionat un produs bun, de beneficiile caruia acestia nu dispun.

In general, este de dorit ca, in functie de client, sa scoateti in evidenta doua sau trei dintre beneficiile de mai sus si sa puneti accent pe cel mai important pentru client. Spuneti-i potentialului client ceea ce vrea sa auda si nu mai mult. In cazul in care vindeti un produs unei firme, puneti accentul pe beneficiile pe care le obtine firma, dar nu uitati sa vorbiti si despre beneficiile pe care le obtin persoanele care folosesc produsul.

(sursa Revista de Afaceri, Bani si Profit)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: