7 greseli capitale care va demotiveaza angajatii

1. Neprecizarea obiectivelor
A indeplini o sarcina fara a-i intelege finalitatea pare o munca fara sens. De aceea, odata ce delegati o sarcina, explicati ce se urmareste prin indeplinirea ei. Asa angajatii vor intelege si cat de grave pot fi greselile pe care le fac si se vor implica mai mult in rezolvarea problemei.

2.  Tratamentul ironic sau jignitor
Atunci cand subalternii gresesc, este absolut neconstructiv sa reactionati ironizandu-i sau jignindu-i.
Sfatul specialistilor este sa ramaneti obiectiv si sa reactionati cu umor. Pe viitor, veti obtine mai mult de la angajatii in cauza. In plus, o astfel de reactie din partea dvs. este un semn de putere si de omenie.

3.  Neincrederea in competentele angajatilor
Cei mai multi dintre angajati sunt de parere ca pot realiza mai mult decat li se cere. Daca nu li se permite sa-si dezvolte capacitatile, si motivarea lor va avea de suferit. In plus, angajatii care nu-si pot dovedi toate abilitatile, vor ramane dependenti de propriul sef.
Solicitati-va cat mai mult angajatii si acordati-le libertatea de a-si asuma raspunderea pentru sarcinile pe care le indeplinesc.

Acordati remuneratii potrivite cu performantele si incurajati-va angajatii sa faca cariera. Veti fi respectat de catre subalterni, iar echipa dvs. va lucra cu placere.

5. Nesiguranta in luarea deciziilor
Angajatii nu vor aprecia niciodata un sef care ezita. In plus, lipsa deciziilor rapide are drept consecinta nesiguranta in cadrul echipei.
Dimpotriva, managerii hotarati si cei care au curajul sa riste isi formeaza echipe unite si pregatite sa le urmeze exemplul.

6. Lipsa de flexibilitate
Daca activitatea pe care o realizeaza angajatii trebuie sa se desfasoare strict conform unor reguli scrise, daca ei trebuie sa dea socoteala pentru fiecare operatie pe care o executa, atunci placerea de a lucra, creativitatea si asumarea propriei responsabilitati nu vor putea fi dezvoltate.
Oferiti-le angajatilor dvs. si posibilitatea de a actiona liber. Optati pentru o colaborare deschisa cu angajatii dvs., nu pentru monitorizarea lor permanenta.

7. Neaprecierea rezultatelor bune
Fiecare om are nevoie sa fie respectat si luat in serios. Lipsa de apreciere demotiveaza in foarte mare masura!
Nu va tratati angajatii cu indiferenta. Aratati-le ca ii apreciati pentru munca lor, pentru performante, pentru parerile sau ideile cu care vor sa contribuie la bunul mers al lucrurilor.

(sursa Revista de Resurse Umane)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: