Cum sa recompensati performanta daca trebuie sa reduceti cheltuielile

Cel mai frecvent raspuns al companiilor in situatii de criza economica este acela de diminuare a costurilor – pentru a ramane competitive in raport cu ceilalti concurenti si pentru a raspunde exigentelor mult mai ridicate ale clientilor, care devin din ce in ce mai putini.

Si totusi, atunci cand decideti reducerea cheltuielilor cu salariile si beneficiile angajatilor, trebuie sa aveti grija ca solutiile pentru care optati sa nu afecteze in mod nedorit atitudinea si comportamentul angajatilor. Ceea ce trebuie sa obtineti este un echilibru intre motivatia personalului si actiunile de reducere a costurilor cu forta de munca.

O veste proasta este, desigur, reducerea salariilor si a beneficiilor angajatilor.
Clic aici pentru recomandarile care va ajuta sa decideti pentru firma dvs.
solutiile optime de diminuare a cheltuielilor de personal, care sa nu va demotiveze angajatii.

In conditii de criza, compania dvs. are nevoie de performanta, iar obtinerea ei trebuie premiata pentru a-i asigura continuitatea si imbunatatirea permanenta. Comportamentul angajatului trebuie consolidat periodic prin aplicarea unui stimul care creste sau mentine probabilitatea acestui comportament.

Angajatii care au performante deosebite in situatii de criza trebuie recompensati deoarece ei sustin supravietuirea si competitivitatea companiei. Si totusi, pentru reducerea costurilor se impune sa reevaluati si sa reproiectati sistemele de recompensare a performantelor pentru a creste eficienta acestora.

In plus, este necesar sa creati in randul angajatilor o cultura organizationala in care premiile, stimulentele si bonusurile se acorda numai in functie de contributia lor deosebita la succesul sau performanta unor activitati.

In cazul reducerii sistemelor de prime si bonusuri, este absolut necesar sa asigurati o crestere a recunoasterii meritelor angajatilor prin metode nonfinanciare, precum:

  • recunoasterea in cadrul mediului organizational; de exemplu, prin desemnarea angajatului lunii, respectiv al anului;
  • acordarea frecventa de feedback pozitiv. De exemplu, incurajati-i pe managerii din firma dvs. sa respecte intotdeauna…

… cele 5 reguli de baza pentru motivarea angajatilor

  1. Nu fi seful „vesnic nemultumit si ursuz”, care nu remarca niciodata realizarile angajatilor.
  2. Incearca sa fii obiectiv atunci cand urmaresti activitatea angajatilor si sa-i apreciezi pe cei care se straduiesc sa evolueze profesional.
  3. Daca trebuie sa critici, incepe intotdeauna cu mentionarea unui aspect pozitiv din munca angajatului, oricat de nesemnificativ ti s-ar parea acesta.
  4. Fa-i pe angajati sa-si inteleaga greselile si ofera solutii pentru remedierea lor.
  5. Nu judeca niciodata persoanele, ci numai comportamentul acestora.

(sursa Revista de Resurse Umane)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: