De ce sunt marturiile clientilor eficiente?

Marele atu al marturiilor consta in faptul ca ele reusesc sa sporeasca increderea clien­tilor atat in firma, cat si in oferta dvs., ceea ce este esential pentru succesul afacerii pe care o conduceti.

Ganditi-va ca rationamentul clientului ar putea fi foarte bine rezumat in urmatoarea descriere: „Ori de cate ori mi se propune sa cumpar ceva, trebuie sa fiu convins ca totul va fi in regula dupa ce cumpar. Eu ma tem, sunt sceptic, am indoieli… si asta pentru ca m-am pacalit de mai multe ori, descoperind, cand era prea tarziu, ca ceea ce se spunea in reclama despre produs era departe de realitate. Pe deasupra, nu trece o zi in care sa nu citesc in presa despre tot felul de inselaciuni si escrocherii. Necinstea si furtul sunt lucruri cat se poate de obisnuite. Ca urmare, in climatul acesta profund negativ, de ce ar trebui sa cred ceea ce prezinta reclama firmei tale?“

Cu o astfel de atitudine trebuie sa va luptati. O atitudine perfect logica de altfel, dar care ii determina pe clienti sa ia cu precautie decizia de a cumpara. Ei nu vor sa piarda bani si, mai important chiar, nu vor sa se simta pacaliti. Aceasta teama a lor (dobandita) trebuie eliminata si instrumentul de marketing care reuseste cel mai bine sa faca asta il constituie marturiile unor persoane neimplicate in afacerea dvs.

Motivul e banal: daca spui tu insuti despre tine ca esti bun, oamenii ignora mesajul; dar daca altii spun despre tine ca esti bun, mesajul (acelasi, de fapt) capata credibilitate.

Iata de ce sunt marturiile atat de eficiente ca instrumente de marketing – pentru ca ofera credibilitate si incredere. Iar cand o firma de incredere ofera un produs credibil, succesul este garantat.

Cine poate furniza marturii eficiente?

Sunt patru tipuri diferite de persoane care pot furniza marturii eficiente:
1. Clientii. Marturiile clientilor multumiti sunt, de departe, cele mai puternice. O crestere cu 30%-50% a volumului vanzarilor in urma folosirii unor asemenea marturii nu este deloc o raritate.

2. Celebritatile. Acestea nu sunt la fel de credibile precum clientii si asta deoarece lumea stie ca ele sunt platite pentru ceea ce fac. In plus, e posibil ca celebritatea aleasa sa nu fie pe placul unei anumite parti a publicului, ceea ce creeaza de la bun inceput un sentiment de respingere.

3. Expertii. Daca produceti, sa zicem, manusi chirurgicale, atunci marturia favorabila a sefului sectiei de chirurgie a Spitalului de Urgenta va va aduce beneficii incontestabile. Desigur, expertul poate fi si el platit, dar acest lucru va fi mai putin evident pentru public.

4. Sefii de organizatii. Presedintele unei asociatii, al unei camere de comert, al unei organizatii renumite etc., directorul unei institutii si alte persoane de acest gen sunt foarte credibile. Marturiile lor au greutate, deoarece publicul e convins ca opiniile lor nu prea pot fi cumparate.

(sursa Revista de Afaceri, Bani si Profit)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: