3 greseli pe care le poti face ca manager

1. Nu ai scopuri bine definite
Indiferent daca trebuie sa gestionezi un butic de cartier sau o afacere internationala, iti va fi mai usor sa fii un bun manager daca obiectivele tale vor fi intotdeauna clar definite. Altfel vei avea tendinta sa-ti conduci afacerea de pe o zi pe alta. Vei face ceea ce vei crede tu de cuviinta, sperand ca lucrurile vor iesi bine. Dar asta nu este reteta ideala pentru obtinerea unor rezultate corespunzatoare, care sa te duca spre succes. Trebuie sa te gandesti ca daca tu, ca manager, nu intelegi exact scopul fiecarei actiuni pe care o demarezi, nu poti cere acest lucru nici celor din jurul tau. Asadar, nu te teme sa clarifici din start scopul oricarei activitati pe care o incepi si aloca-ti timpul necesar pentru a descoperi cum poti atinge acel scop in cele mai bune conditii. Si nu te baza pe faptul ca angajatii iti vor semnala cand ceva nu le e clar –  de cele mai multe ori, oamenii au retineri cand e vorba sa puna intrebari pentru a afla ce rezultate ar trebui sa obtina, poate pentru ca percep acest tip de intrebari ca pe un semn de slabiciune sau, si mai rau, de incompetenta.

2. Esti prea conservator
Daca incerci sa faci lucrurile asa cum au fost facute dintotdeauna, s-ar putea sa nu realizezi ca situatia s-a schimbat si ca se impun noi solutii. Trebuie sa te adaptezi la schimbari, caci altfel va veni momentul cand iti va fi imposibil sa-ti mai atingi scopurile. O mare parte a managementului inseamna rezolvarea problemelor si luarea deciziilor. Pentru a face acest lucru in mod eficient, trebuie sa recunosti problemele atunci cand se ivesc si sa cauti solutiile corecte.

3. Nu stii sa delegi sarcini
Multi cred ca management inseamna doar sa fii la carma si sa dai ordine. Intr-adevar, uneori trebuie sa le spui oamenilor, cu autoritate, ce sa faca. Partea proasta este ca acest mod de actiune nu reuseste deloc sa-i motiveze pe oameni sa se implice in a face ceea ce li s-a spus. Ei iti vor urma instructiunile, dar probabil nu-si vor da toata silinta pentru a rezolva sarcinile in cel mai bun mod posibil. Ca urmare, vei fi nevoit sa pierzi timpul dand noi instructiuni si incercand sa tii sub control tot felul de lucruri neinsemnate. In plus, s-ar putea sa te confrunti cu unele atitudini dificile, cum ar fi:

  • oamenii fac minimum posibil si nu sunt dornici sa mai miste un deget pentru imbunatatirea rezultatului;
  • oamenii nu dau atentia cuvenita detaliilor, iar munca trebuie refacuta;
  • oamenii nu inteleg exact ce se asteapta de la ei si fac totul pe dos.

Fa-ti timp pentru a le indica standardele de atins, pentru a comunica clar si concis si pentru a demonstra ca iti pasa de ei si de munca lor. Vei descoperi ca sunt mai entuziasti si mult mai productivi. Discuta si motivul pentru care le ceri sa faca anumite lucruri – vor intelege mai bine ce au de facut si vor necesita mai putina supervizare, mai putin control.

(sursa Revista de Afaceri, Bani si Profit)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: