Respectul pentru client

In trecut, cand cererea era cu mult mai mare decat oferta de bunuri si servicii, firmele ofertante isi permiteau sa trateze clientii cu o oarecare indiferenta, poate chiar nepoliticos uneori. De ce? Pentru ca atunci se gasea intotdeauna altcineva care sa achizitioneze produsul sau serviciul respectiv. Clientii veneau singuri la firma pentru a beneficia de avantajele produsului sau serviciului dorit. In prezent, faptele au evoluat, iar oferta de bunuri si servicii se afla pe cele mai multe piete in raport de echilibru cu cererea, poate uneori o depaseste pe aceasta. Acum, perioada de viata a oricarei firme este direct proportionala cu modul in care angajatii sai stiu sa gestioneze relatiile cu clientii, sa evalueze nevoile acestora si sa-si adapteze oferta in functie de cererile clientilor.

Concurenta acerba dintre firmele care actioneaza in acelasi domeniu de activitate se soldeaza de cele mai multe ori cu falimentul celor care au lasat intr-un plan secund satisfactia clientilor, nesocotind nemultumirile acestora, opiniile lor cu privire la produsul sau serviciul achizitionat. Managerii acestor tip de firme, in momentul in care performantele incep sa scada, analizeaza in primul rand activitatea interna, luand in calcul modul in care subalternii si-au indeplinit sarcinile, nepunandu-si problema relatiilor cu clientii. De aceea educarea angajatilor, orientarea lor catre client, capacitatea lor de a se pune in locul clientului, de a gandi ca acesta sunt vitale pentru orice firma. La fel, imaginea prin care compania se impune in constiinta consumatorilor prin produsele, serviciile si angajatii sai.

Clientii evolueaza, in consecinta vor deveni mai exigenti si nevoile lor vor fi din cele mai diverse. Ca firma dvs. sa fie cat mai profitabila este de preferat sa va adaptati cerintelor acestora, sa le oferiti produse si servicii care sa fie in concordanta cu asteptarile lor. Cu toate acestea, uneori, cerintele clientilor nu sunt indreptatite si va trebui sa le refuzati.

Analizati foarte bine relatia cu un client dificil si, atunci cand profitabilitatea scade si renumele dvs. este in pericol, indepartati-l pe respectivul client. Nu inseamna lipsa de respect, ci doar gestionarea eficienta a relatiilor cu clientii, tratandu-i pe toti cu acelasi respect, in conformitate cu precizarile contractuale.

(sursa Revista de Afaceri, Bani si Profit)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: