Comertul electronic

Cand se vorbeste despre comertul electronic, parerile sunt foarte diferite. Multi considera ca aceasta este solutia optima, unii spun ca pentru Romania inca nu este o solutie viabila, in timp ce altii nici nu au auzit si nici nu-i intereseaza, considerand aceasta solutie mult prea complicata si cu foarte multe necunoscute.

„Comert electronic“ – varianta a comertului clasic care se realizeaza doar prin informatii puse la dispozitia clientului despre produsele oferite. Aceste informatii pot fi transmise sub doua forme complementare:

– imagini (care de multe ori exprima mai mult decat „o mie de cuvinte“);
– text (explicatii, descrieri, sfaturi).

Pe baza acestor informatii, clientul trebuie sa ia decizia de cumparare sau nu a produselor.
Pentru a practica acest tip de comert aveti nevoie de un magazin electronic.

„Magazin electronic“ – pagina de internet in care sunt prezentate produsele sau serviciile societatii (inclusiv pretul acestora) cu posibilitatea de a fi comandate de catre utilizator, fiind, de asemenea, explicate posibilitatile de livrare si de plata a produselor comandate.

Aceasta este o scurta definitie a „magazinului electronic“, iar in continuare va vom prezenta avantajele acestui tip de magazin:

» cea mai ieftina solutie pentru vanzari:

  • scuteste cheltuielile cu personalul magazinului (nu mai aveti nevoie sa angajati vanzatori, vizitatorul gasind in magazin poza produsului si toate informatiile necesare in descrierea acestuia);
  • nu necesita stoc de marfa blocat in depozit (in acest magazin nu exista decat pozele produselor impreuna cu descrierea amanuntita a acestora, iar in cazul primirii unei comenzi ferme, produsul se poate trimite de la depozitul central);
  • cheltuielile lunare cu intretinerea acestui magazin sunt foarte reduse (gazduirea magazinului pe un server de Internet, inchirierea unui soft specializat pentru acest gen de magazine, conexiunea la Internet necesara pentru administrarea produselor magazinului si a comenzilor,  promovarea magazinului, timpul alocat pentru administrare si promovare);

» este deschis non-stop si acopera o suprafata de distributie foarte larga:

  • fiind o pagina de Internet, poate fi vizitat la orice ora, de catre orice persoana cu acces la Internet, indiferent de pozitia geografica a acesteia.
  • Ganditi-va cat de greu ar fi sa va deschideti cate un magazin in fiecare oras al tarii; aproape imposibil. Cu o promovare buna, magazinul electronic poate fi usor de gasit de catre oricine este interesat de produsele dumneavoastra si are acces la Internet (in ultimii, ani utilizatorii Internetului au crescut exponential in Romania);

» promovarea produselor proprii:

  • chiar daca nu finalizati foarte multe vanzari prin intermediul magazinului, vizitatorii acestuia au obtinut informatii in legatura cu oferta dumneavoastra de produse si pretul acestora, data viitoare stiind unde sa caute cand au nevoie de un produs distribuit de dumneavoastra. In multe cazuri, vizitatorii magazinului electronic, dupa ce au analizat oferta dumneavoastra „on-line“, merg in unul din magazinele clasice (daca exista) si cumpara produsele de acolo, beneficiind si de avantajele aferente serviciilor speciale pe care le puteti oferi acolo (sfaturi ale vanzatorilor, atingerea produselor si, poate, chiar probarea acestora);

= comunicare usoara cu clientii:

  • la inscrierea in magazin se solicita clientilor sa-si scrie datele de contact, e-mail-ul fiind o componenta esentiala pentru comunicari ulterioare referitoare la campanii promotionale, reduceri sau concursuri.

Pentru a putea stabili daca un astfel de magazin se potriveste nevoilor dumneavoastra, consideram necesar sa va prezentam si dezavantajele acestui gen de comert:

  • lipsa vanzatorilor determina imposibilitatea de a afla nevoile particulare ale fiecarui client, de a oferi sfaturi sau de a raspunde imediat intrebarilor acestora;neexistand produsele in stoc, cumparatorul nu are ocazia sa probeze produsele, sa le atinga si sa castige increderea in respectivele produse. Decizia de cumparare se bazeaza numai pe poza prezentata si pe descrierea caracteristicilor produsului;nevoia de promovare a magazinului, care se poate pierde foarte usor in multitudinea de informatii pe care o ofera Internetul;
  • colaborarea cu un furnizor de servicii de distributie a produselor si de colectare a banilor.

Analizati cu atentie nevoia unui astfel de magazin. Dupa cum am spus, un avantaj foarte important este posibilitatea de promovare a propriilor produse, a promotiilor si a ofertelor de pret, printr-un alt canal de promovare decat cele obisnuite. Acest magazin poate sa fie complementar activitatii comerciale desfasurate pana in prezent.

Foarte important este sa stabiliti daca produsele distribuite se preteaza acestui gen de comert.

Este foarte greu sa vindeti prin Internet produse care trebuie probate inainte de cumparare (haine, pantofi etc.).
Produsele cele mai potrivite pentru acest gen de comert sunt cele carora le puteti prezenta foarte bine proprietatile printr-o scurta descriere scrisa (electronice, servicii, carti).

Stabiliti inca de la inceput rezultatele pe care le doriti de la un astfel de magazin (vanzari de …….. EUR/luna, marirea bazei de date cu clientii societatii, promovarea unor produse in mod special, extinderea retelei de distributie in locuri unde va este imposibil sa va deschideti alt gen de magazine) si ce buget alocati functionarii acestui magazin.

Consideram ca in acest moment aveti toate informatiile necesare pentru a putea lua decizia de a deschide un astfel de magazin sau nu. In cazul in care ati optat pentru a incerca si aceasta solutie, dorim sa va felicitam pentru decizie (costurile sunt prea mici pentru a nu incerca macar pentru cateva luni) si va recomandam sa va puneti la punct si tehnica de negociator de succes.

Iar cand magazinul dvs. virtual va lua avant cu siguranta veti avea nevoie si de un management financiar eficient pentru a sti in permanenta ce se intampla cu banii dvs.

(sursa Revista de Afaceri, Bani si Profit)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: