Cum sa sporiti eficienta reclamei dvs. in presa scrisa

Reclamele din presa scrisa pot vinde mai bine decat alte medii. Desigur daca sunt scrise bine si daca sunt plasate pe paginile cu cei mai multi cititori, daca se diferentiaza de reclamele concurente si daca practic se disting prin originalitate.

Sporiti eficienta reclamei dvs. in presa scrisa urmand 5 pasi:

1. Studiati concurenta si ziarele in care plasati aceast reclamele
Nu alegeti la intamplare mediul de comunicare al reclamei. Studiati reclamele care apar cel mai des in ziarele importante si contabilizati numarul lor. Notati-va si numele publicatiilor in care vedeti ca se investesc cei mai multi bani din punct de vedere al publicitatii. Informatiile va vor oferi un start bun in plasarea propriilor dvs. reclame.

2. Pozitionati titlurile sub imagine
Daca reclama dvs. implica si o fotografie, pozitionati intotdeauna titlul sub ilustratie. Aceste titluri au mai multi cititori pentru ca adauga un plus de atractie imaginii. Oamenii au obiceiul de a citi mesajul scurt tiparit sub o imagine. Acest obicei vine din peritada textelor de scoala, care intodeauna aveau titlul sub ilustratie. David Ogilvy spunea ca “oamenii care citesc titlurile de sub imagini sunt mai numerosi decat cei care citesc corpul de text, asa ca nu folositi niciodata o imagine fara sa pozitionati un titlu sub ea. Titlul ar trebui sa includa numele si/sau promisiunea mesajului”.

3. Fiti original
In cazul in care reclama dvs. nu este singura pe pagina, incercati sa gasiti elemente de diferentiere. Cumparati un spatiu de reclama atipic. De exemplu, cum ar fi ca spatiul in care plasati reclama sa aiba o alta forma decat un patrat? Sigur va atrage atentia multor cititori.

4. Folositi pozitiile cele mai atractive dintr-o publicatie
Exista totusi o legatura stransa intre locul in care este plasata reclama si puterea de atractie. Alegeti pagina financiara pentru asezarea reclamelor de afaceri. Folositi pagina femeilor pentru a promova produsele de gospodarie. Spatiul din preajma articolelor despre mancare este cel mai potrivit pentru reclamele la mancare.

Sfaturi:
–  paginile 2 si 3 precum si ultima pagina sunt cele mai bune spatii dintr-un ziar pentru plasarea reclamelor,
– in cazul revistelor cu tiraj national, cele mai bune sunt de obicei paginile 1, 3 si 5,
– partea superioara a paginii este mai eficienta decat cea inferioara,
– suplimentele ziarelor de duminica au o mare putere de atractie, fiind citite la sfarsit de saptamana.

5. Alegeti sezonul si ziua potrivite pentru plasarea reclamei
Sunt perioade ale anului in care oamenii citesc mai mult sau din contra se uita mai mult la TV. Sezonul verii este nerecomandat plasarilor de reclame in presa tiparita. In schimb, nu uitati ca lunile cele mai favorabile vanzarilor sunt cele de toamna sau de iarna – din septembrie pana in ianuarie.

Zilele saptamanii sunt de asemenea importante pentru publicitatea tiparita. Un test a dovedit ca reclamele publicate in ziua de duminica au adus cu 40% mai multe solicitari decat cele publicate in editiile din timpul saptamanii.

(sursa Revista de Marketing dinamic si Excelenta in Vanzari)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: