Regulile negustorului perfect

1. Este necesar sa nu acceptati prea usor scaderea pretului, altfel clientul va considera ca ceva e suspect.

2. Dupa concesie (un discount sau o favoare speciala), trebuie sa nu mai spuneti nimic si sa asteptati reactia interlocutorului.

3. Cand clientul comenteaza: „Prea scump!“, limitati-va la a afisa o expresie usor mirata. Clientul se va simti obligat sa continue si sa explice motivele aprecierii facute.

4. Daca tacerea persista  totusi, intrebati-l direct: „De ce credeti ca produsul este scump?“.

5. In cazul in care clientul afirma ca a primit oferte mai avantajoase, nu trebuie sa va pierdeti calmul, ci sa replicati: „Bineinteles ca exista si concurenti care practica preturi mai convenabile, dar superioritatea noastra din punctul de vedere al calitatii este in afara oricarei discutii…“.

6. Pe clientul care pune intrebari evidente asupra pretului, intrebati-l care este cifra maxima pe care este dispus sa o plateasca. Apoi explicati-i ceea ce poate gasi pe piata, la banii aceia.

7. Drept raspuns la toate obiectiile clientului, trebuie sa puneti punctul pe i si sa intrebati: „Pretul este, intr-adevar, singurul obstacol?“. In cazul unui raspuns nesigur, s-ar putea sa aveti de-a face cu o persoana prea putin interesata sau fara putere de decizie (aceste verificari ar trebui, de fapt, facute la inceput).

8. In cazul in care clientul incepe sa faca elogiul unui concurent, trebuie sa-l priviti cu un zambet cordial, aratandu-i ca i-ati priceput tehnica. Mesajul trebuie sa fie: „Stiu ce puneti la cale. Nu va faceti griji, in locul dvs. as proceda la fel!“.

9. Trebuie subliniat mereu ca, oricare ar fi concesia facuta, ea este valabila numai pana la sfarsitul discutiei.

10. Utilizati limbajul corpului pentru a-i arata clientului ca, daca trebuie, sunteti dispus sa mergeti inainte si fara un contract semnat. Puneti la loc stiloul in buzunar, inchideti dosarul, dati inapoi scaunul…

11. Odata ce clientul a semnat contractul, nu va aratati prea vesel. Spuneti mai degraba ca pentru dvs. a fost o infrangere si ca el s-a dovedit a fi mai puternic.

(sursa Revista de Afaceri, Bani si Profit)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: