Calitatea, piatra de temelie a achizitiei

Pentru un reprezentant al departamentului de achizitii, calitatea produselor sau a serviciilor cumparate este conditia eliminatorie de baza. Sarcina cea mai grea ii apartine furnizorului, care, pentru a putea fi luat in considerare, trebuie sa demonstreze ca poate oferi servicii sau produse de calitate. Practicile comerciale tind cel mai mult spre strategii de asigurare si control al calitatii, iar o firma care isi calauzeste pasii dupa aceste principii nu va accepta sa incheie contracte cu un furnizor care nu satisface constant parametrii de calitate impusi prin contract.

Fara indoiala, calitatea este supusa unor conditii subiective. Acest termen poate avea cel putin doua definitii:
Calitate = toate caracteristicile unui produs sunt superioare.
Calitate = satisface nevoile unui client. Un produs este considerat de calitate atunci cand indeplineste cerintele impuse printr-o solicitare. De aici si expresia celebra in achizitii: „Calitatea o defineste clientul“.

Atentie!
Lucrurile stau cu totul altfel atunci cand strategia companiei cere sa asigurati departamentelor numai produse de calitate oferite de furnizori agreati si care au performat de-a lungul timpului.

Cu cat un produs corespunde mai mult scopului pentru care a fost achizitionat, cu atat mai mult se poate spune despre el ca este de calitate. In viata de zi cu zi, fara sa urmam nici o regula, impunem astfel de principii pentru achizitiile in scop personal: de ce sa cumpar un Maybach cand, de fapt, am nevoie de un Renault?

Punctele critice, in functie de care va puteti construi strategia de calitate in aprovizionare, sunt doua, si anume:
■ Cererea de aprovizionare (calitatea proiectarii). Cererea de oferta sau orice alta cerere prin care solicitati informatii unui furnizor trebuie sa fie extrem de clar formulata. Trebuie sa va asigurati ca ati solicitat informatii despre toate caracteristicile care va intereseaza. In cazul in care nu stiti foarte clar ce caracteristici sa cereti, este bine sa va consultati cu colegii din departamentul care a initiat cererea, iar acestia sa va puna la dispozitie toate detaliile.
■ Receptia si evaluarea livrarii (calitatea de conformitate). Este important sa urmariti daca furnizorul v-a livrat materialele conform parametrilor specificati si agreati prin contract.

Sfat
Ca masura de precautie inserati in contractul de vanzare-cumparare o clauza prin care solicitati clar parametrii ceruti si o alta prin care puteti refuza livrarea, daca ea nu se incadreaza in standardele cerute.
Pentru incheierea procesului de achizitie, un rol important il au receptia si evaluarea livrarii.

(sursa Revista de Afaceri, Bani si Profit)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: