12 secrete pentru reusita unei prezentari geniale

<<In aceasta economie rapid schimbatoare, ce afecteaza profund felul in care facem afaceri, formarea de retele ramane cea mai eficienta modalitate prin care oamenii de afaceri pot prospera. Ajutandu-ne in vanzari, oferindu-ne sprijin, incredere si cunostinte, aptitudinile de a forma retele geniale sunt vitale atat pentru succesul personal, cat si pentru succesul in afaceri.>>
Andy Lopata, strateg in constructia de retele de afaceri, coautor al „… and Death Came Third!
The Definitive Guide toNetworking and Speaking in Public“ si director Word of Mouse

A forma retele reprezinta arta construirii de relatii reciproce care ajuta indivizii si comunitatea ca intreg sa-si atinga scopurile.

In cartea <<Fii genial! Networking>> a lui Steven D’Souza gasiti tot ceea ce trebuie sa stiti despre construirea unei retele excelente, inclusiv abordarea mentala a formarii de retele – dezvoltarea increderii in sine, a sigurantei, plus valorile si motivarea de care aveti nevoie chiar inainte de a incepe sa contactati oameni. Pentru oricine vrea sa intalneasca oameni, sa dezvolte contacte si – in afaceri sau in viata – sa construiasca acele relatii atat de importante, „Networking“ este, ei bine, geniala.

1 Adu-ti aminte de forta primei impresii. Modul cum iti faci intrarea va avea un impact la fel de puternic sau poate chiar mai puternic decat cuvintele pe care le spui.

2 Pregateste-te si intra intr-o stare de spirit pozitiva.

3 Cand te prezinti nu folosi jargon sau limbaj tehnic. Explica totul in termeni simpli. Incearca sa-ti descrii slujba intr-un mod care trezeste interes si care nu-ti adoarme interlocutorii. Nu folosi termeni care nu sunt familiari oricui (de exemplu „Sunt SEO, grad 7“).

4 Este esential sa-ti construiesti credibilitatea inainte ca oamenii sa inceapa sa te asculte cu adevarat. Aceasta in mod special in cazul organizatiilor care apreciaza statutul.

Poti fie sa-ti folosesti functia in introducere (de exemplu, „director“ sau „manager“) sau, daca nu ai o functie prea impozanta, poti accentua beneficiile si credibilitatea companiei (de exemplu: „Lucrez pentru Global Bank, una dintre cele mai mari institutii bancare din lume.“). Daca ai propria ta afacere, te poti prezenta ca fiind fondatorul companiei tale. Daca este o afacere mica, ii poti descrie important a pentru comunitate. Daca ai castigat vreun premiu, mentioneaza-l in fraza introductiva.

5 Nu divaga de la subiect. Gandeste-te la cele mai importante trei idei pe care vrei sa le comunici si pregateste cate un exemplu scurt (o propozitie) pentru fiecare. Aceste idei trebuie
apoi incorporate in mesajul tau principal.

6 Nu folosi PowerPoint decat in cazuri speciale. Prea multi vorbitori se bazeaza pe PowerPoint, dar diapozitivele au tendinta de a-l distrage pe ascultator si, desi fac impresie, nu te vor ajuta sa-ti atingi scopul.

7 Mentine contactul vizual si zambeste. Chiar daca mesajul tau este pozitiv, daca pari rezervat si distant iti va fi greu sa construiesti o relatie cu publicul. Asigura-te ca te uiti la intreaga asistenta si nu numai la un grup sau la o parte a incaperii. Poate ca la inceput va trebui sa faci asta in mod constient, dar in timp, cu exercitiu, te vei simti mai confortabil si in largul tau.

8 Asigura-te ca iti dozezi vocea astfel incat sa fii auzit de oricine, mai ales daca sala in care se desfasoara evenimentul este mare. Ce poate fi mai rau decat sa faci o prezentare excelenta pe care sa n-o auda nimeni? Daca ai ne voie de mai multe sfaturi referitoare la prezentari, merita sa investesti intr-un curs cu ajutorul caruia sa-ti im bunatatesti abilitatile. De asemenea, exista carti sau organizatii care iti ofera oportunitatea de a-ti dezvolta abilitatile de vorbitor in public.

9 Distribuie materiale recapitulative la sfarsitul prezentarii. Evita sa imparti orice material inainte de a vorbi, pentru ca asta le-ar distrage atentia ascultatorilor. Prin distribuirea de copii la sfarsitul prezentarii intaresti mesajul si maresti probabilitatea ca ascultatorii sa retina ideile
principale.

10 Spune oamenilor ce doresti de la ei ca rezultat al prezentarii tale. Ascultatorii nu trebuie lasati sa ghiceasca ce au de facut sau ce oferi tu. Uneori aceasta etapa este numita „indemnul la actiune“.

11 Multumeste auditoriului pentru ca te-a ascultat cu atentie.

12 Exerseaza sustinerea prezentarii in fata oglinzii sau cu un prieten. Cere-i parerea despre claritatea mesajului, despre ritm si verifica daca a inteles ce faci si ce doresti sa faca ceilalti.

Pont!
Un secret pe care multi vorbitori profesionisti il folosesc atunci cand se adreseaza unui grup este de a alege o persoana cu care sa aiba contact vizual inca de la inceputul discursului. Ajuta daca persoana cu pricina este cam la trei sferturi din adancimea salii, pe mijloc.

Apoi vorbitorul isi imagineaza ca are o conversatie unu-la-unu cu acea persoana. Dupa cateva momente, vorbitorul schimba usor directia si se uita in alta parte a salii, conectandu-se cu un alt individ. Aceasta scena se repeta de-a lungul prezentarii. Beneficiul acestei tehnici este ca linisteste nervii vorbitorului. El se simte ca si cand ar purta o conversat ie relaxata unu-la-unu. Mai important, desi vorbesti unui individ, audienta simte ca te conectezi cu toti ascultatorii precum cu un intreg.

Pentru oricine vrea sa intalneasca oameni, sa dezvolte contacte si – in afaceri sau in viata – sa construiasca acele relatii atat de importante, „Networking“ este, ei bine, geniala.

(sursa Revista de Marketing dinamic si Excelenta in Vanzari)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: