Stop cheltuielile de promovare care va incarca bugetul!

Asa cum ne demonstreaza succesul Google si al altor sisteme de cautare – directoare web, sisteme de comparatie a preturilor – cand avem nevoie de un anumit produs sau serviciu, intai il cautam pe internet si apoi il cumparam. Vrem rezultate rapide si nu vom cumpara un produs care, online, este la coada clasamentului: vrem numai ceea ce este mai bun.

Analiza situatiei existente

Desi este un lucru complet nou, „search marketingul“ a dat mai multe rezultate pectaculoase, iar reversul medaliei este si mai simplu de vazut: nu esti prezent pe Internet, nu poti sa vinzi aproape nimic.

Termenul de search marketing, la fel de nou precum Google, reprezinta doua directii importante de urmat. Este vorba de optimizarea canalului de vanzare online pentru ca produsele sa fie direct prezente in rezultatele motoarelor de cautare (SEO – search engine optimization) si, in acelasi timp, de micile investitii necesare uneori pentru a fi in topul rezultatelor la cautarile pe anumiti termeni (un vanzator de pizza trebuie sa fie macar in primele 2 pagini ale Google la cautarea „pizza“ ca sa fie sigur de afacerea sa).

Sa dam ca exemplu o firma de curierat. Foarte multe companii lucreaza cu astfel de companii si cunoastem cu totii ce se intampla in cazul in care apar incurcaturi: scandal, reprosuri, clienti pierduti. La prima problema de acest gen, administratorul companiei care a avut neplaceri va incerca sa gaseasca un alt furnizor, sperand sa scape astfel de probleme. La ora aceasta, cautarea „curier“ aduce in primele rezultate Alo Curier, FanCourier, Urgent Curier si Sprint Curier, ca sa mentionam doar cateva nume cunoscute. Cine sunt aceste firme? Unele din cele mai bine plasate in industria lor. Poate o companie noua sa le concureze? Da, insa trebuie avuta in vedere o strategie agresiva online. Sau puteti cheltui milioane de dolari pe promotii la TV.

Plasarea buna in site-uri de director web nu se compara totusi cu o prezenta in primele rezultate ale cautarii pe Google, pentru ca acolo sunt clientii motivati, cei care vor sa cumpere si sunt chiar interesati de subiect. Chris Rodwood, analist al companiei americane Insight Research

Evident, nu doar companiile de curierat au astfel de nevoi. Orice producator din ziua de azi are nevoie de astfel de solutii. Orice furnizor de servicii, la fel, deoarece clientii sau potentialii clienti vor folosi Internetul sa va gaseasca, mai ales pentru a vedea daca exista marturii negative despre firma dumneavoastra.

(sursa Revista de Marketing dinamic si Excelenta in Vanzari)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: