Cum sa comunicati eficient pe timp de criza

Potrivit unor studii recente, mai mult de jumatate dintre angajati recunosc ca sunt acum mult mai stresati decat inainte de criza, iar 47% dintre ei sustin ca managerii n-au comunicat eficient pe parcursul acestui an economic foarte dificil.

Lipsa comunicarii interne pe perioada crizei are efecte negative substantiale asupra eficientei activitatii din orice firma. Angajatii isi pierd increderea in organizatie si in management, sunt ingrijorati si demotivati.

Pentru a realiza acum o comunicare interna eficienta, va recomandam sa tineti seama de urmatoarele directii principale:

    Identificati temerile pe care le au angajatii dvs. in aceasta perioada.

De pilda, monitorizati mesajele din presa locala si nationala referitoare la compania dvs. si la ceea ce se intampla la nivelul intregului sector de activitate, mesaje care pot fi sursa unor temeri si preocupari ale angajatilor. dvs.
Spre exemplu, daca mass-media anunta ca o companie concurenta urmeaza sa disponibilizeze 20% din angajati pe fondul crizei, salariatii dvs. vor fi cuprinsi de teama ca o strategie similara va fi adoptata si in compania dvs., de aici pornind o serie de zvonuri si speculatii care vor alimenta nesiguranta si demotivarea.

    Coordonati comunicarea externa cu procesul de comunicare interna.
    Angajatii dvs. trebuie sa auda mai intai de la management care este impactul crizei asupra companiei, si nu de la televizor sau din ziare!

    Explicati angajatilor in ce masura firma dvs. si sectorul de activitate sunt afectate de criza economica si ce masuri sunt necesare pentru a contracara acest impact.

    Nu intarziati sa comunicati angajatilor eventualele masuri drastice necesare.

Daca pentru asigurarea functionalitatii firmei pe perioada crizei se impun masuri precum concedieri, incetarea activitatii in anumite perioade, inghetarea sau diminuarea salariilor, anuntati-le cat mai curand angajatilor. Comunicarea acestor masuri manageriale trebuie sa fie insotita de o argumentare coerenta si de planul de implementare in timp a acestor masuri.

(sursa Revista de Resurse Umane)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: