Greselile care „ingroapa” potentialul angajatilor dvs.

Ce doriti de la angajatii dvs.? Sa faca treaba, desigur. Sa se-achite cat mai bine de sarcinile postului, dar si sa vina permanent cu idei noi, stralucite, despre cum se poate spori eficienta muncii lor si, implicit, profitul firmei.

Bun, asta vreti dvs. Dar angajatii ce vor? Sau, altfel formulat: de ce ar face angajatii dvs. ceea ce doriti de la ei? De ce s-ar achita cat mai bine de sarcinile lor si de ce s-ar stradui sa fie cat mai creativi si sa creasca profitul firmei?
Pentru ca au semnat un contract cu dvs.? Pentru ca le dati un salariu? Nu. Motivatiile acestea nu stau in picioare: sunt firme in care angajatii chiar muncesc eficient, la intregul lor potential, si firme in care angajatii sunt blazati si complet indiferenti. Si unii, si altii au contracte semnate si primesc un salariu. Deci, unde e diferenta?

Diferenta e la dvs., angajatorul. Trebuie sa intelegeti ca nu banii constituie „motorul” care ii pune cu adevarat in miscare pe oameni, la adevaratul lor potential.
Conteaza si banii, desigur, dar „motorul” cel mai eficient, motivatia maxima, este de fapt o stare generala de bine a angajatilor, care se traduce prin placerea de a veni la serviciu. Placerea de a veni la serviciu este cea care se leaga strans de performantele in munca.

Sunt mai multe conditii care contribuie la aceasta stare de bine, dar important e ca ele sunt relativ usor de indeplinit. Pentru asta este suficient, pur si simplu, sa evitati acele greseli care „ingroapa” potentialul angajatilor dvs. De exemplu:

1. Suprasoliciti personalul, in ideea obtinerii unui maxim de profit cu minimum de resurseCare sunt consecintele?

  • In cel mai scurt timp veti avea un personal obosit, stresat si demotivat.
  • Veti constata ca oamenii nu mai inregistreaza nici un fel de performanta, cu toate ca stau la serviciu de dimineata pana seara.
  • Va creste numarul de concedii medicale, reale sau fictive.
  • Va scadea drastic creativitatea angajatilor si disponibilitatea lor de a gasi solutii la problemele firmei.

2. Adoptati un stil de conducere foarte autoritarIata doar cateva dintre consecintele nedorite cu care va veti confrunta:

  • Veti fi pus in situatia de a decide asupra tuturor lucrurilor care se petrec in firma, chiar daca e vorba de chestiuni minore. Angajatii va vor cere aprobarea sau solutia pentru absolut orice si nu vor face nici o miscare pana nu vor avea acordul dvs.
  • Va fi imposibil sa plecati din firma fara sa riscati aparitia unor momente neplacute cu clienti sau furnizori. Solicitarile acestora nu vor putea primi un raspuns si vor fi puse in asteptare pana la intoarcerea dvs.
  • Angajatii vor fi niste simpli executanti ai dispozitiilor dvs., complet dezinteresati de evolutia firmei.

3. Stabiliti sarcini suplimentare fara sa aveti o imagine realista asupra timpului si eforturilor necesare indeplinirii lorConsecinte?

  • Realizarile firmei nu vor fi niciodata la inaltimea asteptarilor si veti avea impresia ca angajatii nu sunt profesionisti.
  • Veti da mereu semne de nervozitate, creand in felul acesta o atmosfera de lucru tensionata.
  • Veti constata ca nici macar vechile sarcini, cele de baza, nu mai sunt indeplinite cum trebuie.
  • Veti fi privit ca un sef rupt de realitate si va veti pierde credibilitatea si autoritatea in fata angajatilor.

(sursa Revista de Resurse Umane)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: