Harry Epstein a reusit. Afla cum.

Cu multi ani in urma, Harry Epstein, un tanar din Milwaukee, S.U.A., a facut o excursie la New York. Intr-unul din magazinele de acolo a vazut un articol care i-a trezit pe loc interesul: era vorba de o scrumiera de metal care avea atasata de partea inferioara o punguta de panza umpluta cu nisip.

Gratie acestei pungute puteai sa pui scrumiera oriunde – pe bratul unui fotoliu, pe coltul unei mese, pe o balustrada – fara nici cea mai mica grija ca s-ar putea rasturna. Scrumierele costau 1 $ bucata. „S-ar vinde bine in Milwaukee”, s-a gandit tanarul Epstein. „De fapt, s-ar vinde bine oriunde. Si as putea sa le vand chiar eu.”

Vanzator experimentat, el l-a identificat rapid pe producatorul acelor scrumiere ingenioase si, dupa numai o ora de discutii, a obtinut drepturile exclusive de comercializare a scrumierelor in trei state americane, cu conditia ca vanzarile lunare sa nu scada sub un anumit prag.

Epstein a decis ca de vanzarile in Milwaukee sa se ocupe el insusi, iar pentru restul teritoriului a angajat agenti comerciali, pe baza de comision. Foarte curand numarul agentilor comerciali a crescut – scrumierele se vindeau ca painea calda -, iar tanarul intreprinzator a decis ca acestia ar mai putea sa vanda si altceva. Ca urmare, si-a facut o obisnuinta din a se duce o data la cateva saptamani la New York si de fiecare data mai identifica unul-doua articole interesante pe care  le „importa” in zona lui.

Dupa numai doi ani de zile, era deja un om bogat. Ceea ce facea Harry Epstein se numea „reprezentanta pentru vanzari”. Asta insemna ca, desi Harry insusi era un excelent vanzator, nu el vindea propriu-zis, ci agentii pe care ii selecta si angaja. La fiecare vanzare incheiata, agentul lua 10%, iar Harry 3-5%. Era ca un fel de manager de vanzari, doar ca pe cont propriu, si putea reprezenta oricati producatori dorea (sau putea).

Reteta e foarte simpla: mergeti in marile centre comerciale din alte orase si identificati produse de succes care nu exista in zona dvs. De cele mai multe ori veti descoperi ca firma producatoare chiar astepta pe cineva potrivit care sa-i vanda produsele in alte zone. Acest cineva puteti fi dvs.

Singurul lucru cu adevarat important este experienta de vanzator, pentru ca investitia initiala in aceasta activitate nu ridica probleme: ea presupune doar deplasarile pe la centrele comerciale din tara, un set de carti de vizita intocmite profesionist si publicarea unor anunturi pentru recrutarea agentilor de vanzari.

(sursa Revista Omului de Afaceri)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: