Promovati-va eficient magazinul on-line (III)

Nu trebuie sa va imaginati ca, dupa ce ati realizat un magazin electronic, imediat vor aparea clientii si totul va functiona de la sine. Fara a promova respectivul magazin, acesta se poate pierde foarte usor in multitudinea de site-uri de Internet existente deja cu continut apropiat sde cel al magazinului dumneavoastra. Deci un rol determinant in succesul sau insuccesul acestui magazin (ca la toate magazinele, de altfel) este promovarea acestuia si a produselor distribuite. Pentru a va promova magazinul trebuie sa analizati mai intai profilul clientilor dvs. In functie de produsele distribuite, acest profil poate fi foarte diversificat, dar cu totii au un lucru in comun – sunt utilizatori ai Internetului.

Pe scurt despre promovarea clasica (in afara internetului):

  • afisarea adresei de Internet in celalalte magazine, pe ofertele trimise catre clienti, pe etichetele produselor;
  • impartirea de pliante promotionale ;
  • alte metode folosite pentru promovarea magazinelor dumneavoastra in general;

Promovarea on-line (pe Internet)
Aici exista multe variante de promovare cu avantaje specifice (nu implica neaparat costuri foarte ridicate si se adreseaza direct target-ului magazinului – utilizatori de Internet):

  • indexarea in motoare de cautare (cu putin ajutor de specialitate puteti face in asa fel incat magazinul dvs. sa apara intre primele rezultate ale eventualelor cautari in motoarele de cautare);
  • in cazul in care deja aveti un site de net cu prezentarea activitatii societatii dvs., inserati  un „link“ (o legatura) cat mai vizibil catre noul dvs. magazin electronic. Faceti acest lucru si cu site-urile principalilor colaboratori (daca ei sunt de acord, bineinteles);
  • crearea unei liste de discutii (in care sa fie inscrisi toti utilizatorii magazinului unde sa se prezinte  produsele noi, ofertele speciale, cumparatorii sa aiba posibilitatea sa dialogheze intre ei si sa-si spuna propriile pareri despre produse);
  • cumpararea de spatii de expunere a bannerelor publicitare pe alte site-uri cu continut apropiat si cu un numar mare de vizitatori;
  • organizarea de concursuri in incinta magazinului pentru a atrage cat mai multi vizitatori.

Fidelizarea clientilor

Ati luat decizia de a deschide un magazin electronic, v-ati asigurat ca toata logistica este pusa la punct (preluare comenzi, stoc disponibil, facturare, distributie, incasarea banilor), ati ales cea mai buna adresa posibila, ati introdus articolele in magazin (cu poze, descriere si pret) si ati promovat magazinul atat pe Internet, cat si in afara acestuia.

Cu siguranta, ati reusit sa vindeti cateva produse pe Internet si aveti in baza de date a magazinului mai multi clienti inregistrati (daca nu, ceva nu este in regula si va sfatuim sa reanalizati pasii prezentati in acest capitol si sa corectati greselile).
In aceste conditii, urmatorul pas ce trebuie facut este fidelizarea clientilor magazinului. Un client care a cumparat un articol din magazinul dvs. (sau doar a pierdut cateva minute sa-si inscrie datele personale in baza de date a magazinului) si a fost satisfacut de serviciile oferite (si bineinteles de produs) revine cu placere in magazin de cate ori are nevoie de un produs nou.
Din acest motiv trebuie sa va asigurati ca orice client gaseste toate informatiile necesare in magazin sau, daca nu, acesta va poate solicita aceste informatii direct (telefon, e-mail, fax), incercand pe cat posibil sa supliniti lipsa personalului de vanzare in magazin (cel mai mare neajuns al acestui gen de magazine).
Pentru a determina clientii sa revina cat mai des in magazin este indicat sa le trimiteti periodic (prin e-mail) informatii in legatura cu produsele distribuite, oferte speciale de pret, noi aparitii, campanii promotionale.

Sfat
Aveti grija ca acest gen de e-mail-uri sa nu fie trimise nesolicitat (cel mai bine este sa cereti acordul fiecarui client in momentul in care acesta se inscrie in baza de date a magazinului), cu o frecventa foarte mare sau lipsite de informatii folositoare, deoarece, in acest caz, efectul acestora poate fi negativ (in loc sa convinga clientul sa revina in magazin, acesta se retrage din baza de date si, in cele mai multe cazuri, „uita“ si adresa magazinului dvs.).

(sursa Revista de Afaceri, Bani si Profit)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: