Promovati-va eficient magazinul on-line

9 factori care transforma cartea de vizita intr-un instrument de marketing eficient

Unul dintre cele mai importante instrumente folosite de agentii de vanzari – cartile de vizita – sunt considerate ca simple dreptunghiuri de hartie cu numele propriu, functia ocupata in cadrul firmei si numarul de telefon de la serviciu.

Cartile de vizita trebuie tratate cu maxim interes deoarece:
– Sunt inmanate potentialilor clienti la prima intalnire, contribuind la prima impresie lasata in mintea acestora. In vanzari, prima impresie poate fi hotaratoare pentru incheierea unui contract. O carte de vizita a dvs. poate ajunge la un potential client prin intermediul altei persoane, ceea ce face ca prima impresie sa fie formulata numai pe baza cartii de vizita.

– Arata pozitia pe care o ocupati in interiorul firmei. Functia pe care o ocupati in cadrul firmei are menirea de a nu fi tratati ca simple persoane de contact, cum ar fi o secretara, care sa ofere informatii despre persoanele angajate in cadrul firmei si despre produsele si serviciile pe care firma le ofera. Potentialii clienti vor stii pentru ce trebuie sa apeleze la dvs.

– Reprezinta o modalitate ieftina de a raspandi vestea despre dvs. si despre firma dvs. In comparatie cu alte mijloace de promovare a firmei si a activitatii pe care dvs. o desfasurati, cartile de vizita sunt unul dintre cele mai ieftine instrumente pot fi folosite in promovarea vanzarilor.

Principalele elemente pe care le contin in general cartile de vizita sunt:
– nume si prenume;
– functia;
– denumirea firmei;
– sediul firmei;
– adresa paginii web a firmei;
– adresa de e-mail a dvs. de pe server-ul firmei, precum si adresa de e-mail a firmei, la care clientii si potentialii clienti pot cere informatii suplimentare sau pot depune reclamatii si sugestii;
– sediul sucursalei, al filialei sau adresa punctului de lucru in care va desfasurasi activitatea, daca este cazul;
– numere de telefon de la sediul firmei, ale sucursalei, ale filialei si/sau ale punctului de lucru unde va
desfasurati activitatea;
– numere de fax de la sediul firmei, al sucursalei, ale filialei si/sau ale punctului de lucru unde va desfasurati activitatea.

Obiectivul principal pentru care va tipariti si impartiti carti de vizita diverselor persoane este facilitarea contactului. Prin urmare, o carte de vizita poate contine doar numele dvs., functia si numarul de telefon. Totusi este prea vag.

Oferirea numai a datelor de contact de la serviciu poate sublinia faptul ca nu sunteti disponibil pentru clientii dvs. 24 de ore din 24 si poate chiar acesta este adevarul. Daca este adevarat, inseamna ca nu sunteti multumit de beneficiile pe care vi le ofera firma si nu vreti sa castigati un client in timpul dvs. liber. Este bine ca dvs. sa fiti tot timpul disponibil pentru clienti si pentru potentialii clienti.
Daca nu sunteti dispus sa faceti asta, inseamna ca nu sunteti suficient de motivat si este bine sa va renegociati contractul de munca sau sa va cautati alt angajator. Pentru a arata ca sunteti disponibil tot timpul sa dati curs solicitarilor clientilor dvs. trebuie sa imprimati pe cartile de vizita si numarul telefonului mobil personal si chiar si adresa de e-mail personala.

Pentru a deveni un instrument de marketing eficient, cartea de vizita este ideal sa cuprinda cel putin 5 elemente din cele 9 prezentate mai jos:

1.     Un slogan care sa caracterizeze activitatea pe care o desfasurati. Pe cartile de vizita ale multor persoane nu este trecut decat numele, fara a fi definita in vreun fel activitatea desfasurata.
2.     O harta, in cazul in care biroul dvs. se afla intr-o locatie mai putin cunoscuta. In general, agentii de vanzari se deplaseaza in locurile dorite de potentialii clienti, insa o parte dintre clienti prefera sa vina la biroul agentului de vanzari. De aceea, daca biroul dvs. se afla intr-o zona putin cunoscuta, este necesara tiparirea unei harti, eventual pe spatele cartii de vizita.
3.     Sigla firmei, tiparita cu culori sterse, pe fundal. Tiparirea siglei firmei creeaza un plus de originalitate si aduce o imbunatatire a aspectului cartii de vizita si, implicit, a imaginii celui care o ofera si a firmei pe care acesta o reprezinta.
4.      Informatii despre produsele oferite. In cazul in care nu dispuneti de resurse financiare necesare tiparirii unui catalog, iar produsele pe care le comercializati nu sunt foarte cunoscute, puteti trece pe cartea de vizita produsele principale si o mica descriere a acestora, pe spatele cartii de vizita.
5.     Numele altor persoane de contact. Daca sunteti managerul unui departament de vanzari sau coordonatorul echipei de vanzari, treceti pe cartea de vizita si identitatea si datele de contact ale unui subordonat. Puteti tipari chiar doua tipuri de carti de vizita, unul numai cu datele dvs. si celalalt cu datele dvs. si ale altei persoane.
6.      Fotografia proprie. In general oamenii uita. Iau o carte de vizita, o pun in portofel sau intr-un suport si peste un an golesc portofelul de hartii si nu mai stiu cui apartin cartile de vizita. Imaginea celui care i-a oferit cartea de vizita ii poate aminti circumstantele si persoana si il pot determina sa o pastreze.
7.     O nota scrisa cu pixul, completata atunci, care sa atraga atentia. Acesta este tot un factor care favorizeaza rememorarea momentului in care cartea de vizita a fost inmanata. Prin urmare, nu este rau sa il utilizati.
8.     Imprimarea unui anume parfum, nu prea strident reprezinta un alt lucru care poate aduce un plus de imagine cartii dvs. de vizita.
9.    Calitatea hartiei care se va constitui intr-o carte de vizita trebuie sa fie superioara. Daca in trecut, hartia lucioasa era preferata de multi dintre cei care isi tipareau carti de vizita, astazi ea nu mai este la moda. Hartia trebuie sa fie aleasa cu bun gust, fiind bine sa cereti si sfatul altor persoane din acest domeniu (grafician).

Odata cartea de vizita pusa la punct puteti sa va ocupati de celelalte aspecte extrem de importante ale afacerii dvs.:

  1. Cum sa va orientati catre activitati care acum va aduc lichiditati.
  2. Cum sa va redirectionati resursele financiare catre activitatile ce reduc riscul penuriei de cash.
  3. Cum sa ajustati pretul produselor/serviciilor in functie de cererea lor pe piata.
  4. Cum sa va folositi eficient de hedging pentru a evita fluctuatiile de curs valutar producatoare de pierderi.
  5. Cum sa va convingeti asociatii sa va finanteze (sau macar sa intarzie in a-si ridica dividendele) pentru a evita indatorarea firmei.
  6. Cum sa reganditi prudent proiectele de investitii astfel incat sa tineti departe de dvs., falimentul.

(sursa Revista de Afaceri, Bani si Profit)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: