Un profit de 1.125 de euro pe luna: Magazin online cu produse pentru securitatea copiilor

Accesorii care impiedica deschiderea ferestrelor, parapet pentru aragaz, detector de fum, saltele de burete pentru acoperirea podelelor dure, termometru electronic, scaun de masina pentru copiii sub 4 ani – toate acestea si multe altele sunt comercializate de Silke Grützner prin intermediul paginii sale de web http://www.kinder-sicherheit.de. „Cel mai bine merg produsele electronice scumpe”, spune ea si da ca exemplu aparatul Angelcare-Babyfon, pentru supravegherea respiratiei sugarilor, din care a vandut in primele doua luni dupa deschidere 30 de bucati.

O idee nascuta in concediul de maternitate
Interesul lui Silke pentru acest tip de comert a aparut imediat dupa nasterea fiicei sale. “M-am plicitisit repede in concediul de maternitate”, povesteste ea. „Dar in acelasi timp, ca tanara mama, incepusera automat sa ma preocupe toate produsele legate de bebelusi si copii mici. Devenisem experta in astfel de produse, stiam tot ce exista pe piata din Dortmund, ba chiar ma pusesem la punct cu ultimele noutati vizitand targul «Copii & tineri» (www.kindundjugend.de) din Köln.”
Acolo s-a nascut ideea de a deschide un magazin virtual si tot acolo a stabilit primele contacte cu producatorii de articole pentru siguranta copiilor, precum Helly Jacob (www.helly.de) sau Funny Handel (www.funny-handel.de). Magazinul virtual a fost construit de catre tanara intreprinzatoare impreuna cu sotul sau, in varsta de 34 de ani. „Foarte simplu”, spune Grützner. “Ca baza pentru construirea paginii de Internet am folosit un serviciu de gazduire oferit de firma 1&1 (www.einsundeinsshop.de). La momentul startului, in ianuarie 2006, aceasta firma inchiria clientilor sai magazine virtuale la cheie, gata de ocupare, la preturi intre 19 si 99 de euro pe luna.”

Start cu 5.000 de euro
„Nu am regretat nici o clipa pasul meu spre independeta”, spune acum Silke Grützner. “M-au ajutat mult atat sotul meu, care a realizat fotografiile produselor pentru prezentarea pe site, cat si fetita mea: cand am pornit afacerea, ea avea varsta potrivita pentru a testa toate articolele pe care le comercializam. In definitiv, trebuie sa-ti cunosti foarte bine publicul-tinta, nu-i asa?.”
Costurile de pornire au fost de cca 5.000 de euro. Cu acesti bani s-a creat magazinul online si s-a constituit un mic depozit de marfa in pivnita casei. „Aproximativ 1.000 de euro pe luna se duc acum pentru materiale de impachetat, produse noi si cheltuieli de birou”, explica intreprinzatoarea. Doar cu publicitatea au existat la inceput cateva probleme: „Am inserat o data un anunt in ziarul local, dar clientii au lipsit. Asa ca ne-am concentrat pe promovarea pe Internet. Daca se introduce pe yahoo.de expresia «siguranta copilului», apare imediat o legatura spre kinder-sicherheit.de. Aparem si pe pagina de web a revistei «Eltern» (Parinti), la rubrica «Adrese importante». Le-am scris pur si simplu un e-mail prin care ii anuntam ca existam.” Ideea n-a fost rea: pagina respectiva inregistreaza lunar cateva zeci de mii de vizitatori, toti potentiali clienti pentru Silke Grützner si magazinul ei virtual.

90 de euro comanda medie
Pe http://www.kinder-sicherheit.de se ofera in acest moment peste 100 de produse. Cam 27 de clienti pe luna au comandat in vara lui 2006, iar valoarea medie a unei comenzi a fost de 90 de euro. Asta inseamna o cifra de afaceri de aproape 2.500 de euro (pe luna), din care 45% a fost profit. Deloc rau pentru o activitate desfasurata de la domiciliu si care nu are decat un an vechime pe piata.
„Cu platile nu am avut nici un fel de probleme”, spune Grützner. “Factura este trimisa prin posta impreuna cu produsele si, de cele mai multe ori, banii intra doua zile mai tarziu in contul nostru.”

Piata se prezinta bine
Silke Grützner depinde inca de venitul sotului ei, dar scopul este limpede: „Doresc, cel tarziu intr-un an, sa castig bani cu kinder-sicherheit.de.” Sanse sunt: conform unui studiu de piata facut de compania Helly Jacob, piata germana a produselor pentru securitatea copiilor ajunge la 10 milioane de euro pe an. Helmut Quennet, director de marketing la Helly, prevede insa si probleme. „Din cauza natalitatii in scadere in Germania, piata stagneaza”, spune el. Dar potentialul de crestere a afacerii este redresat de preocuparea tot mai accentuata a parintilor pentru securitatea copiilor lor. Si, cu siguranta, vor aparea noi si noi produse in aceasta categorie. Pentru fiica lui Silke Grützner se anunta, deci, o gramada de articole pe care trebuie sa le testeze „in joaca”.

(sursa Revista Omului de Afaceri)

Lasă un comentariu