Ce se poate intampla atunci cand nu detii informatii de calitate

Cine detine informatia, detine puterea! Poate ca este adevarat, poate ca este partial adevarat, deoarece cel care detine informatia trebuie sa o verifice si sa o foloseasca. In vanzari, daca detineti informatii complete, va puteti crea avantaje concurentiale mari. Dar trebuie intotdeuna sa aveti grija la concurenta, deoarece poate actiona uneori fara scrupule.

Exemplu: Sa presupunem ca va vindeti marfa inr-un supermarket si va intereseaza ce mutari face concurenta, insa nu puteti fi intotdeauna prezent pentru a le urmari. Cum puteti rezolva aceasta problema? Puneti bazele unei relatii solide de colaborare cu o persoana importanta, cu functie de conducere din interiorul supermarketului. Aceasta relatie poate fi una dintre cele mai profitabile atata timp cat aveti grija sa fie reciproc avantajoasa. De exemplu, daca reprezentantul unei companii concurente anunta ca urmeaza sa promoveze o oferta cu pret scazut cu 30% si are nevoie de mai mult spatiu de depozitare pe o perioada de o luna, anticipand un volum crescut al vanzarilor, persoana dvs. de contact, va poate informa rapid despre miscarile firmei concurente.

Insa, daca alegeti aceasta strategie pentru a va creste profitul, aveti grija ca este posibil sa va expuneti la anumite riscuri. Poate ca reprezentantul de vanzari al firmei concurente stie deja, sau afla intre timp ca ati fost anuntat si schimba metoda de promovare. In astfel de cazuri, exista riscul de a fi manipulat de concurenta, ceea ce este foarte daunator.

O alta practica mai putin ortodoxa poate consta in trimiterea de catre concurenta a unor clienti falsi, care sa va determine sa va adaptati oferta la ”necesitatile” lor, avand impresia ca multi clienti au aceleasi nevoi. Nu veti face decat sa ii indepartati pe adevaratii clienti. Prin urmare, aveti grija la verificarea informatiilor pe care le obtineti si pregatiti-va cat mai bine ca sa raspundeti oricarei situatii in timp util.

Formarea unui sistem de vanzari flexibil este ideal pentru o companie si permite adaptarea ofertei la caracteristicile fiecarui client. De asemenea, oamenii care actioneaza in vanzari trebuie sa fie pregatiti sa raspunda cat mai bine situatiilor neprevazute, sa se adapteze continuu. Slaba informare a reprezentantilor de vanzari se poate traduce in lipsa de respect aratata clientilor, care ii vor taxa pe cei care se comporta astfel cu ei.

(sursa Revista de Afaceri, Bani si Profit)

Un răspuns

  1. Foarte bun articolul. Bravo. Si util. L-am retinut.

Lasă un comentariu